Bu asagidaki yazi benim cocuklarimin katildigi "oyun gurubunda" bir egitimci esliginde yapilan "anneler sohpetinden" alinmis notlarim...
Ben uzman degilim ama bu notlar cocuklarimin (ucunun de tamamen farkli) ogrenim tarzlarini kesfedip yardimci olabilmeme kilavuzluk ettiginden paylasmak istedim....
Bu yuzden de asagidaki yazima kaynak veremiyorum
OGRENME TARZLARI
Kendinizi hic cocugunuza;
"Ben sana dort kere SOYLEDIM!" yada
"Kac kere GOSTERDIM!" yada
"Her seye DOKUNMAN gerekiyor mu?" derken yakaladiniz mi?
Bu cumleler uc cesit ogrenmenin oldugunu gosteriyor. DUYARAK, GORSEL ve HAREKETLE.
Cocugunuzun ne tarzda ogrendigini inceleyerek Ona daha kolay ogrenimi icin yardimci olmaniz mumkun.
GORSEL OGRENME YAPANLARIN ORTAK OZELLIKLERI;
Kitaplara ve resimlere bakmakdan hoslanirlar. Sadece sayfa cevirmeyle kalmaz; kitapla uzun sure ilgilenirler,
Duzenli seyleri severler,
Ayrintilari fark ederler,
Belli bir sayfayi bulmalari cok daha cabuktur,
Ne yapmasi istenildiginin soylenmesini degil gosterilmesini tercih ederler,
Boz-yap’lardan hoslanirlar,
Sorulara bir kac kelimelik yanitlar verirler.
GORSEL OGRENIMCILERE YARDIM
Cocuktan ne istediginizi gosterin,
Notlar yazip eline verin,
Yapmasi gerekenleri liste halinde verin; tamamladiklarinin ustunu cizebilsin,
Verdiginiz ise cesni koyun,
Calistigi alanda goz dikkatini cekecek cisimleri kaldirin,
Cocuga (daha yapmasi gerekene degil) isin ne kadarini yaptigini gosterip cesaret verin.
DUYARAK OGRENENLERIN ORTAK OZELLIKLERI
Surekli konusurlar,
Hikaye anlatmayi, abartmayi severler,
Sozlu mesajlari hatirlamakta ustlerine yoktur,
Spor, muzik gibi ritim isteyen aktiviteleri severler,
Kolay ezberlerler,
Yazili sinavlardan tahminin altinda notlar alirlar.
DUYARAK OGRENENLERE YARDIM
Cocugun kendine verilen is hakkinda konusmasina ve isini yaparken mirildanmasina, sarki soylemesine..v.s. karsi koymayin,
Isini yaparken fon muzigi koymayin,
Yaptigi isten size bahsetmesi icin cesaretlendirin,
Cocuga vereceginiz talimatlari kisa tutun, uzun degil.
HAREKETLE OGRENENLERIN ORTAK OZELLIKLERI
Cocuk kipirdanmadan duramaz,
Herseye dokunmak ister,
Birseyleri parcalara ayirip tekrar biraraya getirmeyi severler,
"Otur ve dinle!" komutuna tepki gosterirler ve oturup dinlemek zorunda kaldilarmi dikkatleri hemen dagilir,
Arkadaslarini ve kardeslerini surekli "durttukleri ve/veya dokunduklari" icin sikayetler gelir.
HAREKETLE OGRENENLERE YARDIM
Cocugun verilen isi yaparken dolanmasina dogal karsilayin,
Aktivite suresince "mola"lar verin,
Cocuklarin kendi hatirlatmalarini notlar halinde kendilerinin yazmasina yonlendirin; bu hatirlatmalari kendiniz yapmakdan cekinin,
Birakin cocuk size yaptiklarini gostersin. Gormek istemeseniz de heyecan belirtileri gosterin,
Hatalar yapmasina goz yumun. Bu tip ogrenen cocuklar kendi hatalarindan daha iyi ogrenirler,
Televizyon seyretmelerini gozlemleyin. T.V. onunde pasif oturmak bu cocuklari daha "hiper aktif" davrandirir.
Zevkli ogrenmelere...
Handan Baykan