Toplam 2 sonuçtan 1 ile 2 arasındakiler gösteriliyor.
  1. USTA VE USTA OLMAYAN SÜRÜCÜLER İÇİN


    USTA SÜRÜCÜ
    Ülkemizde her yıl yaklaşık 7.000 kişiyi trafik terörüne kurban vermekteyiz.
    Bu "sayı" yakın tarihlerde bildiğimiz "savaş" kayıplarına eşdeğerdir.
    Her ailede bir acı, bir tarifsiz üzüntü ve bir tür kanadı kırıklık yaşanmakta.

    Önce bilerek, sonra uygulayarak ve uygulatarak, yazgı olmayan bu olumsuzluğu,
    bu utancı üzerimizden atalım.



    Derleyen: Dr. Ergun GEDİZLİOĞLU

    ? Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
    Yanlış! Usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır.
    Problemlerle uğraşmaz.

    ? Otoyolda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
    Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada emniyet kemerinin takılmaması halinde,
    4 katlı bir binadan düşmeye eşit şok yaşanır.

    ? Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
    Yanlış! Çarpışma halinde önce aracın hızı sıfıra düşer, yolcular ise aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam ederler.
    Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Kanunen henüz bir zorunluluk olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri kullanılmalı, risk en aza indirilmelidir.

    ? Lastik havalarını düşük tutarsak,
    hem yola daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
    Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir.
    Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; "kayma", çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Kolaylıkla yoldan çıkabilir, kolaylıkla çarpışabilir ve başkalarının yaşamı da riske sokulabilir.

    ? Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
    Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

    ? Yağmurda inik lastik daha az kayar!
    Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltılamaz ve "su üzerine çıkma" ve "su yastığı üzerinde kayma" (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

    ? Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe tutulur!
    Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

    ? En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
    Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9:15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır.
    İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece arasındadır. TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

    ? Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
    Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidilemez. Doğru lastik havası, ayağımızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürünemezse, otomobilin yol tutuşu da aynı oranda bozulur.

    ? Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır.
    Böylece frenleme sürecinde motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

    ? ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
    mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
    Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz.
    Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller!

    ? Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
    Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; ani fren zorunluğunda fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin bloke olmayacak kadar dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

    ? Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
    Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır. [Konu edilen süre; takip edilen aracın geçtiği bir noktaya gelinene kadar geçen süredir]

    ? Dörtlü uyarı (flaşör) tünele girince yakılır!
    Yanlış! Dörtlü uyarı sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır.
    Yani olası bir kaza veya arıza halinde.
    Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.
    Dikkat: Dörtlü uyarıların kullanıldığı sürece sağ ve sol sinyal verilemez!

    ? Gündüz kısa farları yakmak karşıdan gelenlerin gözünü alır!
    Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmemizi ve tehlike yaratacak olan kişilere kendimizi daha erken göstermemizi sağlar.
    Gece yakılan kısa farlar özellikle ayarsızsa gözümüzü daha çok alır.
    Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

    ? Çocukları uyarmak için korna çalınır!
    Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz!
    Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepki vermelerine yol açar.
    En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

    ? Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü uyarıları yakmaktır!
    Yanlış! Yoğun siste en iyi yöntem hiç gitmemektir.
    Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır.
    Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve asla sollamamak daha güvenli yol almamıza yardımcı olur.

  2. #2

    Re: USTA VE USTA OLMAYAN SÜRÜCÜLER İÇİN

    Teşekkürler Baran, bu bilgileri hem usta!, hem de usta olmayanlara hatırlattığın için.
    Güzel bir yazıydı.

Benzer Konular

  1. Ev tadilatı için usta arıyorum...Bakırköy civarı...
    Konuyu Açan: derins, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 30 Mart 2011, 15:04
  2. sst nilguuun usta
    Konuyu Açan: camomile, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 18
    Son Mesaj: 27 Ağustos 2006, 17:12
  3. NAZIM USTA....
    Konuyu Açan: Aylin-ALTINOK, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 18
    Son Mesaj: 15 Ocak 2006, 22:31
  4. Usta sürücüler
    Konuyu Açan: Kaan_Dosercakar, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 05 Temmuz 2004, 09:57
  5. "Zuhrap Usta" CNN-Türk'te
    Konuyu Açan: Demet Eşrefoğlu Vardar, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 7
    Son Mesaj: 12 Eylül 2003, 14:41

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Dosya Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
 
 

Bu site Lidya.Net tarafından hazırlanmış ve yayınlanmaktadır © 1998-2012. Bu sitede yayınlanan yazılar, kaynak ve yazarı belirtilmek kaydıyla kullanılabilir.
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren AnneCocuk.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan ve yazdıkları yazılardan kendileri sorumludur.
AnneCocuk.com ile ilgili yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 2 (iki) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve size geri dönüş yapılacaktır.