1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 12 SonuncuSonuncu
Toplam 15 sonuçtan 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
  1. #1
    Üyelik Tarihi
    01 Şubat 2004
    Bulunduğu Yer
    Kuzey elleri
    Mesaj
    29.167

    'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(



    [size=large]Dünya Bankası'dan eğitimi yeniden yapılandırma önerisi[/size]

    ANKARA (A.A)

    [size=medium]Dünya Bankası, Türkiye'deki okul sisteminin çok az öğrenciyi iyi eğittiğini, çoğunluğu ise başarısız kıldığını savunurken, ortaöğretimin aşamalı olarak zorunlu hale getirilmesi, ÖSS sisteminin de yeniden düzenlenmesi önerisinde bulundu. [/size]

    Dünya Bankası, Türkiye'deki eğitim reformu için bir çalışma başlattı. Çalışmanın ilk aşamasında, Milli Eğitim Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, DPT ve Türkiye İstatistik Kurumu ile birlikte ortaöğretim ele alındı. Çalışma kapsamında Dünya Bankası uzmanları, Türkiye'de ortaöğretim sisteminin mevcut durumu ve reform önerileri konusunda bir rapor hazırladı.

    Türkiye'nin son yıllarda eğitimde büyük aşama kaydettiği belirtilen raporda, bunun göstergeleri de “temel eğitimdeki okullaşma, eşitlikte sürekli iyileşme, en iyi öğrencilerin en yüksek uluslararası standartlarda başarılı olması ve özel sektörden eğitime üst derecede destek” olarak sıralandı.

    Kaydedilen bu gelişmeye rağmen ortaöğretimde çeşitli sorunlar bulunduğu belirtilen raporda, mevcut duruma ilişkin şu tespitler yer aldı:

    "ULUSLARARASI NORMLARA ULAŞAMIYORUZ"

    - Türkiye'de eğitim sisteminin yapısı ile ilgili uluslararası normlar yok,

    - Türkiye, okul öncesi eğitimde geride kaldı. 3-5 yaş grubunda okullaşma oranı Fransa'da yüzde 100, Lüksemburg'da yüzde 95, Danimarka ve Japonya'da yüzde 80 ile 90 arasında, Yunanistan'da yüzde 70'in üzerinde, Bulgaristan'da yüzde 60, Fas'da yüzde 30-35 aralığında, Gürcistan ve Endonezya'da yüzde 20, Türkiye'de ise sadece yüzde 15 seviyesinde.

    - Türkiye'de ortaöğretime erişim oranları AB'ye yaklaşamıyor. 20-24 yaş grubunda ortaöğretim diplomasına sahip olanların yüzdesi 2005 yılı itibarıyle 15 AB ülkesinde yaklaşık yüzde 80. Bu oran Ankara'da 55,
    Kars'da da yüzde 35.

    - Türk okul sistemi, çok az öğrenciyi iyi eğitiyor. Öğrencilerin çoğunu başarısız kılıyor.

    - Türkiye'de meslek liseleri, çalışma piyasası ile ilgili hedeflerini gerçekleştiremiyor.

    - Türkiye'nin genel ortaöğretim okulları da eğitim hedeflerine ulaşmada başarılı değil.

    ÖSS SINAVINA ELEŞTİRİ

    - Mevcut ÖSS sınavı, en yüksek bütünlük düzeyinde olmasına rağmen, eğitim sisteminde kaliteyi düşük tutuyor.
    Bu sistem, 1 milyar YTL'yi eğitimden, sınav hazırlığına kaydırıyor, tek sınav tüm müfredatı kapsamayacağı için dengesizlik yaratıyor, sınava hazırlık faaliyetlerine katılmalarından dolayı, gençlerin çok fazla zaman ve enerjisini alıyor.

    - Mevcut sistem, uzman düşünüş, karmaşık iletişim ve problem çözmede ileri yetkinliklerin öğrenilmesini engelliyor, zengin ile yoksul arasındaki eşitsizliği büyütüyor.

    - Müfredat reformlarına bağlı olmayan, sınav yeteneğini test eden ÖSS, eğitim sisteminde uyumsuzluk da yaratıyor.

    ÖĞRETMENLER DESTEKLENMİYOR

    - Uygulanan sistem, öğretmenleri ve öğretmen kalitesini desteklemiyor. Öğrencinin öğrenme başarısının en önemli belirleyicisi olan öğretmen kalitesi için MEB ve YÖK, müfredata bağlı olan başlangıç öğretmen eğitimi için yeni modeller geliştiremiyor. Veliler ve öğrenciler de, ÖSS odaklı sistem nedeniyle, geleneksel öğretim modellerini sürdürmeleri için öğretmenlere baskı yapıyor.

    - Okulların kaynak, yetki ve özerkliği yok. Ayrıca okullar, sonuçlardan sorumlu tutulmuyor.

    - Kamu ve özel fonlar, bölgesel eşitliği desteklemiyor. Türkiye'de eğitime kamu daha az, özel daha çok harcıyor.

    - Yaşam boyu öğrenmeye katılan yetişkinlerin yüzdesi 15 AB üyesi ülkede yüzde 12, Türkiye'de ise yüzde 2.

    TÜRKİYE'NİN İHTİYAÇLARI

    Raporda, Türkiye'nin Avrupa ve dünya ile rekabet edebilmesi için çok daha fazla orta öğretim mezununa ihtiyacı olduğu bildirildi. AB'nin 2015'de, 22 yaşındaki gençlerin yüzde 85'inin orta öğretim diplomasına sahip olmasını hedeflediğine de dikkat çekildi.

    Dünya Bankası raporunda, normal devlet liselerine yapılan toplam harcamalara ailelerin yaklaşık yüzde 50 oranında katkıda bulunduğu da belirtildi. Meslek liselerine aile katkısının ise çok düşük olduğuna işaret edildi.

    NE YAPILMALI ?

    Türkiye'nin bir “Ulusal Eğitim Sektörü Stratejisi”ne ihtiyacı olduğu vurgulanan Dünya Bankası raporunda, “Türkiye'nin geleceği, çalışanlarının eğitimsel niteliklerine bağlıdır. Kalite anahtardır” denildi. Raporda, ülkemize şu önerilerde bulunuldu:

    - İller için yıllık hedefler belirleyerek, orta öğretimde okullaşma oranını 2015 yılına kadar yüzde 80'e çıkarmak için stratejik girişim başlatın.

    - Orta öğretim için büyük çaplı bir yatırıma girişin.

    - Orta öğretim kurumlarında öğretmen başına öğrenci oranını, kademeli olarak 20-25 aralığına çıkarın.

    - Orta öğretimi kademeli olarak zorunlu hale getirin.

    - Kızların ve yoksul aile çocuklarının okula devam etmesi için daha fazla teşvik sağlayın.

    - Okul kalitesi için gösterge ve standartlar belirleyin.

    - Her bir okul için kalite hedefleri belirleyin ve okulları bu hedefe ulaşmaları için teşvik edin.

    - Her okulun asgari standartları karşılamasını sağlayın. Sonra da standartları asgari seviyenin çok üzerine çıkarın.

    - Müfredata bağlı öğrenme standartları belirleyin.

    - Tüm öğrencileri bu müfredat standartlarına göre değerlendirmek için testler geliştirin. Öğrencilerin öğrenme performansı ile ilgili test sonuçlarını öğrenci ve ailelerine bildirin. Okul performans sonuçlarını kamuoyuna bildirin.

    ÖĞRETMENLER İÇİN KALİTE GÜVENCESİ

    - Öğretmen eğitimi için ulusal bir çerçeve geliştirin. Çerçeveyi yeni müfredat ile uyumlu hale getirin. Mesleki beceri, bilgi, nitelik ve değerler açısından öğretmen yetkinliklerini tanımlayın.

    - Üniversiteler için öğretmen eğitim programlarının tasarımı konusunda kılavuz ilkeler belirleyin.

    -Üniversitelerdeki öğretmen eğitim programları için kalite güvencesi, akreditasyon ve değerlendirme mekanizmaları oluşturun.

    - Tüm orta öğretim öğrencilerine yüksek öğrenime ve vasıflı istihdama hazırlanmaları için fırsat sağlayın.

    - Meslek okullarındaki öğrencilere, hem genel orta öğretim diploması getirecek, hem de kendilerini vasıflı istihdama hazırlayacak temel becerileri öğrenme imkanı tanıyın.

    - Her öğrencinin yüksek kalitede üniversite eğitimine hazırlanmasını sağlayın. Gençlere, üniversite de dahil olmak üzere, eğitim süreçlerinin herhangi bir noktasında çalıştıkları konuları seçme esnekliği tanıyın.

    - Orta öğretimi, tüm öğrenciler için yeni beceriler geliştirecek şekilde yapılandırın. Uzmanlaşmaya daha yüksek sınıflarda geçmeye başlayın ve son aşamada da üniversitede uzmanlaşmaya geçin.

    - Orta öğretim müfredatında aşırı kalabalıklaşmayı önleyin.

    YENİ BİR ÖSS SINAVI

    - ÖSS, öğrencilerin neleri bildiği, neleri yapabildiği, nasıl bir muhakeme becerisine sahip olduğu ve becerilerini nasıl uyguladığı gibi geniş yetkinliklerini test eden çağdaş değerlendirmeler demeti şeklinde yeniden yapılandırırın.

    - Bu değerlendirmeler, tüm öğrencileri, okulda öğrendikleri becerileri ortaya koymaya yönlendirmeli, müfredat ile uyumlu olmalı ve öğrencilerin becerileri hakkında hem işverenlere, hem de yüksek öğretim kurumlarına bilgi sağlamalı.
    - Orta öğretim için orta vade harcama çerçevesi hazırlayın. Özel sektörün daha fazla okul yapmasını teşvik edin.

    HİBE YETKİSİ

    - Özerklik: Hükümete, öğrenci sonuçlarını iyileştirme projeleri için orta öğretim okullarına doğrudan hibe yetkisi verin. Okullar, kendi iyileştirme projelerini finanse etmek için uygun büyüklükte hibe alıp, yönetebilsin. Projeler MEB tarafından denetlensin, okullar da hedeflere ulaşmadan sorumlu tutulsun.

    - Devlet, yaşam boyu öğrenmeyi öncelik haline getirsin. Sübvansiyon, ferdi öğrenci hesapları ve öğrencilerle maliyet paylaşma gibi finansman opsiyonları teşvik edilsin.

    TÜRKİYE, ŞİMDİ HAREKETE GEÇMELİ

    Dünya Bankası raporunda, Türkiye'nin eğitim reformunda hızlı hareket etmesi de istendi.

    Türk okullarının, gençleri Avrupa vatandaşı olarak geleceğe hazırlamak üzere yeniden yapılandırılması istenen raporda, “Türk yurttaşlarının Avrupa'nın düşük ücretli hizmet sektörü çalışanları haline gelmemesi için Türkiye, şimdi harekete geçmeli. Bu acil, zorlu görevi başarmak için, Türkiye kendi geleceğini, politika ve tartışmaların üstünde tutmalı, kapsamlı bir eğitim reformu stratejisi oluşturmalı” denildi.

    Bu arada Dünya Bankası, ortaöğretimin ardından yükseköğretim için de bir çalışma yapacak.

    Bu çalışma da, Milli Eğitim Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, YÖK ve DPT ile koordineli gerçekleştirilecek.

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/4152896.asp?m=1&gid=69

  2. #2
    Üyelik Tarihi
    01 Şubat 2004
    Bulunduğu Yer
    Kuzey elleri
    Mesaj
    29.167

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    Yorumlarınız, önerileriniz?

  3. Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    - Özerklik: Hükümete, öğrenci sonuçlarını iyileştirme projeleri için orta öğretim okullarına doğrudan hibe yetkisi verin. Okullar, kendi iyileştirme projelerini finanse etmek için uygun büyüklükte hibe alıp, yönetebilsin. Projeler MEB tarafından denetlensin, okullar da hedeflere ulaşmadan sorumlu tutulsun.


    Bu kısmı pek anlayamadım Kübra'cığım.

  4. #4
    Üyelik Tarihi
    12 Temmuz 2004
    Bulunduğu Yer
    Küçük bir İl'e terfi ettim:)
    Mesaj
    5.498

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    Kübra abla forumuna bilimsel olarak değilde kendimce bir kaç gözlemimi aktarmak istiyorum...

    Ben ilkokuldan Liseye kadar ilçemdeydim, 4 yıllık birüniversite için ilçemden çıktım döndüm dolaştım tekrar ilçeme geldim, bu açıklamayı niye yapıyorsun diyecek olursan büyük şehirler ne haldeler nasılllar bilemem ama ilçemin durumu şöyle;

    1990 yılında ortaokuldan mezun oldum ve lise 1. sınıfa kaydolana kadar üniversitenin varlığından bi haberdik, eğitimimizde disiplin vardı, ancak şimdi çevreme bakıyorum çocuklar 1. sınıfta başlıyorlar yarış atı gibi koşmaya, sınıf birincisi ben olacaktım o oldu....ya da nebileyim 4. sınıftan itibaren her hafta uygulanan deneme sınavları vs.
    aileler daha bilinçli, çocuklarının eğitimi ile yakından ilgileniyorlar çocuklarını birilerini yenmeleri için önde olmaları için sürekli kamçılıyorlar ama her nedense başarı seviyesi çok düşük...
    ilçemiz üniversite sınavlarında daha önceki yıllarda Türkiye'de sıralamaya girerken şimdi öğrenciler 2 yıllığı bile kazanamıyor...

  5. #5

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    Benim eşim ve kızkardeşim öğretmen.İkisi de devlet okullarında görev yapıyorlar.Kızkardeşimle 15 günde bir haftasonları eşimle de nerdeyse her akşam konuştuğumuz konulardır.Bazen bizim ülkemizde bir sistem uygulanır bir bakarsınız bir süre sonra bu sistem iyi değil değiştirelim denir.Öncelikle bu yap boz tahtasından çıkarılmalı.Öğretmenler desteklenmeli.Aile-okul işbirliği çok önemli.Eğitim ailede başlar çünkü.

  6. #6

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    <<Türkiye'nin bir “Ulusal Eğitim Sektörü Stratejisi”ne ihtiyacı olduğu vurgulanan Dünya Bankası raporunda, “Türkiye'nin geleceği, çalışanlarının eğitimsel niteliklerine bağlıdır. Kalite anahtardır” denildi. >>


    KENDI IYILIGINI DUSUNEMEYEN, KENDI GELECEGINI KONTROL ETMEKTEN ACIZ BIR MILLET HALINE GELDIK(BILMEM BELKI HEP BOYLEYDIK DE KENDIMIZI KANDIRIYORDUK)

    Dunya bankasi demese harekete gecmicez yani. Biz niye boyleyiz? Niye kayneklarimizi akilci ve maximum fayda ile kullanamiyoruz.

    Neden hep beyinsiz cikarcilari basa getiriyoruz?


  7. #7
    Üyelik Tarihi
    01 Şubat 2004
    Bulunduğu Yer
    Kuzey elleri
    Mesaj
    29.167

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    BEB yazdı:
    - Özerklik: Hükümete, öğrenci sonuçlarını iyileştirme projeleri için orta öğretim okullarına doğrudan hibe yetkisi verin. Okullar, kendi iyileştirme projelerini finanse etmek için uygun büyüklükte hibe alıp, yönetebilsin. Projeler MEB tarafından denetlensin, okullar da hedeflere ulaşmadan sorumlu tutulsun.


    Bu kısmı pek anlayamadım Kübra'cığım.
    Bahar'cım,

    Türkiye'deki eğitim sisteminde merkeziyetçilik vardır. MEB'den başlayarak, bölge, il ve ilçe eğitim müdürlükleri belirler okullardaki, hatta sınıftaki eğitimi. Bunun dışına çıkılamaz.

    Özerklik verilen bir okul nasıl davranır? Örneğin, sınıflarda özel eğitime gereksinim duyan öğrenciler bulunmakta. Bu öğrencilere nasıl eğitim verileceğine okul kendi başına karar veremez. Okulda ayrı sınıf yoksa, bu çocuklar diğer çocuklarla aynı sınıfta, aynı müfredata bağlı tutulurlar. Okula özerklik verilmesi durumundaysa, okul bu duruma kendi olanakları çerçevesinde özerk bir proje geliştirerek bu projeyi yürürlüğe koyar. Ödenek ve personel kullanımında bağımsız davranabilir okul. Önemli olan, projede amaçlanan hedeflerdir.

  8. #8

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    mesela burada okullar ogretmenlerini kendi secer. okulun ihtiyaci nasilsa.
    ingilizcenin ana dil olmadigi cocuklarin cok oldugu okullarda elemanlar ona gore alinir.
    okullarin butceleri vardir ve bunu okulun finans bolumu yonetir.
    baska projeler icin degisik yerlerden para talep edebilirler ve projeyi gerceklestirebilirler.

    ama bizim ulkede bu nasil gelisir bilmem. adam kayirmacilik, particilik, kamplasma bu kadar yaygin iken

  9. #9

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    Kübra bir sürü şey yazmıştım ama silindi. Bir daha yazacak gücüm yok.

    Ben öğretmen kalitesinin düşüklüğüne takmış durumdayım. Hayata bakış açısı daracık olan insanların çocuklarımızın eğitiminde rol alması çok kötü. Bu yüzden Öğretmenlerin kendilerini geliştirmesi ve bilinçlenmesi için gerekli kontrollerin daha sıkı yapılması gerektiğini düşünüyorum.

    Eğitimde yapılacak düzeltmeler dayatma olarak yapılsada bence iyi.

  10. #10
    Üyelik Tarihi
    01 Şubat 2004
    Bulunduğu Yer
    Kuzey elleri
    Mesaj
    29.167

    Re: 'Eğitim' diyorduk! Dünya Bankası'nın Türkiye Eğitim Raporu! :(

    Oya,

    'Öğretmen kalitesi' gerçekten de ciddi bir sorun. Bazen düşünüyorum, çocukları özel okula göndermek de bir çözüm olmuyor. Özel okuldaki öğretmenler de, devlet okullarındaki çğretmenler de aynı eğitim kurumlarından mezun kişiler. Yeni yeni, belli-başlı üniversitelerin sınıf öğretmenliği bölümlerinden mezunlar çıkıyor. Bunlar da bir avuç, hızla artan nüfusa orantılı olarak artan gereksinimi karşılayamaz. Benim çocukluğumdaki öğretmenler yüksek öğrenimli değildiler, öğretmen okulu mezunuydular, ancak hemen hemen hepsi tam donanımlıydılar. Hepsi bir müzik enstrümanı çalmayı bilir, hepsinin imlâsı doğru, Türkçesi düzgün olurdu. Tabii, benim çocukluğumun öğretmenleri şimdikiler kadar yoksul değillerdi. Gerçi bozulmaya başlamıştı ortam, öğretmenlere armağan alınırdı zamanımda da...

    Bilmiyorum, nerden başlamalı eğitim reformuna!

Benzer Konular

  1. Cevap: 8
    Son Mesaj: 18 Ekim 2009, 13:00
  2. 2009-2010 eğitim yılında 1.sınıf velilerine'de eğitim
    Konuyu Açan: e_ege, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 13
    Son Mesaj: 28 Temmuz 2009, 21:18
  3. dünya bankası raporunda türkiye gerçeği.
    Konuyu Açan: hamdi özgün, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 11
    Son Mesaj: 20 Kasım 2007, 11:55
  4. Cevap: 59
    Son Mesaj: 18 Nisan 2007, 19:13
  5. Gelecekteki Dünya Ve Eğitim Sistemiyle İlgili Bir Yazı
    Konuyu Açan: yogicmom, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 22 Nisan 2003, 16:03

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Dosya Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
 
 

Bu site Lidya.Net tarafından hazırlanmış ve yayınlanmaktadır © 1998-2012. Bu sitede yayınlanan yazılar, kaynak ve yazarı belirtilmek kaydıyla kullanılabilir.
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren AnneCocuk.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan ve yazdıkları yazılardan kendileri sorumludur.
AnneCocuk.com ile ilgili yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 2 (iki) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve size geri dönüş yapılacaktır.