1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 123 SonuncuSonuncu
Toplam 22 sonuçtan 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
  1. Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Bu kadar farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin okullarda aynı ortak mekânları paylaşmaları pedagojik açıdan sorunludur diye düşünüyorum ben de.
    Yazının bir bölümünde bu kararla ilgili siyasi nedenlere de ayrıntılı değinilmiş, ben şimdi pedagojik açıdan konuşalım istediğim için o bölümleri çıkardım. Siyasi nedenlerini ayrı bir forumda da konuşabiliriz, burada da.
    Yazılan raporun dili bana biraz özensiz ve üstünkörü gelse de temel soruna dikkat çekmesi açısından önemli.

    Buyrun:



    "Birinci ve ikinci kademenin acil olarak birbirinden ayrılması gerekmektedir. Bunun en önemli nedeni yas problemidir. II. kademe öğrencilerinin yaşları ile paralel farklı problemleri olmaktadır. Ergenlik dönemine giren öğrencilerin davranışları farklılaşmaya başladığı gibi bu öğrencilere yaklaşım da daha farklı olmalıdır. Bu farklı yaklaşımlar küçük öğrenciler tarafından da fark edilmekte ve bazı yanlış davranışların temelini atmaktadır.


    Eskiden öğrenciler ilkokul ve ortaokulda ayrı statülerde ve mekânlarda eğitim süreçlerine tabi tutulurken yeni yasa ile bunların tek çatı altında birleştirilmesiyle beş yıllık eğitim sekiz yıla çıkarılmıştır.

    1997 yılında tartışmalarla kabul edilen 8 yıllık kesintisiz eğitim uygulaması ile eğitimde arzu edilen hedeflerin büyük bir kısmına ulaşılamamıştır. Milli Eğitim Bakanlığı, 8 yıllık kesintisiz eğitime geçildiğinde 3 yıl içinde öğrencilerin 30 kişilik sınıflarda okuyacağını, ilköğretimin 4. ve 5´inci sınıflarından itibaren öğrencilere en az bir yabana dil öğretileceğini, her ilçede en az iki okula bilgisayar laboratuvarı kurulacağını, taşımalı eğitimde öğrencilere öğle yemeği verileceğini, öğretmensiz okul kalmayacağını vs. vaat etmişti.

    Ne var ki bu vaatlerin büyük bir kısmı gerçekleştirilememiştir.

    Anadolu liseleri, fen liseleri öğrenci alımlarını 8. sınıf sonuna bırakmak zorunda kalırken; pek çok köklü özel okul orta kısımlarını kapatmak ya da ilkokul açmak zorunda kaldı. Aslında 8 yıllık zorunlu temel eğitim projesi yeni değildir, ilk kez yine olağanüstü bir süreçte 12 Mart Muhtırası sonucu kurulan 1. Erim hükümeti programında; Zorunlu öğretim süresinin ileride bütün yurda yayılmasına hazırlık olarak çok yönlü öğretim yapan ve öğrenciyi hem üst okullara hem de çalışma hayatına hazırlayacak 8 yıllık okulların deneme olarak kurulmaları için gerekli hazırlıklara hemen başlanacaktır. şeklinde karşımıza çıkmıştır.


    8 yıllık kesintisiz eğitim uygulamasının ardında herhangi bir siyasi niyet olmuş olsa bile bu uygulama özellikle kırsal kesimde kız çocukların 6. sınıfa devamında yüzde yüzlere varan artışlara neden olmuştur. Keza erkek çocuklarında okullaşma oranı bir hayli artış göstermiştir. Ancak bu durum, kesintisiz 8 yıllık eğitim uygulamasının doğurduğu çok önemli problemlerin görmezden gelinmesine sebep olmamalıdır.
    Sorunun pedagojik boyutu çok önemli; Bu kanunla hedeflenen sosyal -siyasi hedefleri bir tarafa bırakacak olursak bu uygulamanın yarattığı bazı sorunların acilen çözülmesi gerekmektedir.

    Bu problemlerden en önemlisi; I. kademe ile II. kademe öğrencilerinin aynı mekânları paylaşma uygulamasıdır. Eski sistemde ilkokuldan ortaokula geçiş öğrenci için yeni bir aşama olma özelliği ile ayrı bir motivasyon kaynağı olmakta ve çocuklar kendilerinin daha bir olgunlaştığını düşünmekteydiler.

    Şimdi ise çocuklar için II. kademe uygulaması sınıf öğretmeninin yerini birden çok öğretmenin alması dışında fazla bir anlam taşımamaktadır. Fiili uygulamada bugün pek çok okulda 4. ve 5. sınıflarda -öğretmen sayısı yeterli ise müzik, beden eğitimi, İngilizce, görsel sanatlar, satranç vb.- derslere sınıf öğretmenleri dışında öğretmenler girebilmektedir.


    Birinci ve ikinci kademenin acil olarak birbirinden ayrılması gerekmektedir.

    Bunun en önemli nedeni kuşkusuz yaş problemidir. 7–14 yaş arası oldukça uzun ve çok önemli bir dönemi kapsamaktadır. Yeni uygulamalar ile birlikte -anasınıflarını da işin içine kattığımızda- son sınıflardaki öğrenciler ile ilk sınıflardaki öğrenciler arasında çok büyük bir yaş farkı doğmaktadır.

    II. kademe öğrencilerinin yaşları ile paralel farklı problemleri olmaktadır ve bu da beraberinde farklı problemler yaratmaktadır. Ergenlik dönemine giren ya da girmeye hazırlanan bu öğrencilerin davranışları farklılaşmaya başladığı gibi bu öğrencilere yaklaşım da daha farklı olmalıdır. Bu farklı yaklaşımlar küçük öğrenciler tarafından da fark edilmekte ve bazı yanlış davranışların temelini atmaktadır. Duygusal, bilişsel ve fiziksel düzeyleri birbirinden oldukça farklı öğrencilerin bir arada bulunması beraberinde pek çok problemi getirmektedir. Bu problemlerden kaynaklanan uygunsuz hal ve hareketlere çoğunlukla öğretmen ve okul idareleri yeterince müdahale edememektedir. Özellikle bölge, yatılı okullarında bu problemler daha bir fazla önem arz etmektedir.

    Milli Eğitim müdürlüklerinde çalışan bin 300 eğitimci ve akademisyenin hazırladığı bir raporda, 8 yıllık kesintisiz eğitimin öğrenciler için zararlı olduğu ifade edilmişti. Raporda, 8 yıllık kesintisiz eğitim ile birlikte aralarında büyük yaş farkı bulunan öğrencilerin kantin, tuvalet, bahçe gibi mekânları ortak kullanmalarından kaynaklanan sorunların ortaya çıktığı vurgulanıyor. İlköğretimlerde zorunlu eğitimin kesintisiz olmasının yönlendirmede sorunlara da sebep olduğu belirtilen raporda bu durumun, mesleki eğitimi olumsuz etkilediği vurgulanıyor. Ortaokulun yani I. kademenin ilkokulun II. kademenin) devamı şeklinde değil de liseye hazırlık amacı güden bir eğitim süreci durumuna getirilmesi elzemdir.


    Bu bakımdan I. kademe ile II. kademenin acilen birbirinden ayrılması gerekmektedir. Bu reformun gerçekleştirilmesinin Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu Hanımefendi´nin Türk eğitim sistemi için kısa vadede yapabileceği en önemli ve faydalı icraatı olacağı muhakkaktır.


    UFUKC0ŞKUN/ÖZGÜR EGİTİM-SEN YÖNETİM KURULU ÜYESİ


    ŞENOL KALUÇ/LDP ALEVİ-BEKTAŞİ ARAŞ. MRK. DİREKTÖRÜ

  2. #2

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Kesinlikle ayrı olması gerektiğini düşünüyorum.

  3. #3

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    okula baslama yasi daha assagiya cekilebilse hem cocuklar icin iyi olacaktir, hemde kaldigi yerden devam etmek isteyen annlere iyi gelecektir diye dusunuyorum..


  4. #4
    Üyelik Tarihi
    16 Mart 2009
    Bulunduğu Yer
    Ege'nin incisi
    Mesaj
    3.870

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Biz okurken öyle değil miydi?

    Olabilir aslında..Arada çok büyük fiziksel farklar oluyor,2 tarafta rahat eder..

  5. #5
    Üyelik Tarihi
    04 Ekim 2003
    Bulunduğu Yer
    seviyeli(!) forumlar hi hi hii:P
    Mesaj
    46.327

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Kesinlikle ayri olmali,en onemlisi miniklerin guvenlikleri icin sart bu.
    Bizim okulumuzda anasinifi 1-2 bir bolumde,baska bir binada
    1. ve 2. siniflar baska bir bolumde ve oyun alanlari da farkli.
    Daha ust siniflar da da ayni ayrim devam ediyor.
    Seneye Emre 3 oldugunda baska binaya baska bahceye gecicek.
    Ortamlari bile farkli,oyuncaklari farkli.
    Ayni bolumu paylasmalarina ragmen 1. sinif ve 2. siniflar bile ayni anda oyun alanina cikarilmiyor,ayni sey anasiniflari icin de gecerli.

    Buyuk siniflari bir tek sene sonunda buyuk abla ve abileri ogretmen esliginde siniflarina gelip,bir daha ki sene hakkinda bilgi verirken goruyorlar.
    Bir kez de bizimkiler seneye gidecekleri siniflari geziyor o kadar.
    Bu anlamda cok guveniyorum okulumuza.

  6. #6
    Üyelik Tarihi
    04 Ekim 2003
    Bulunduğu Yer
    seviyeli(!) forumlar hi hi hii:P
    Mesaj
    46.327

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Kesinlikle ayri olmali,en onemlisi miniklerin guvenlikleri icin sart bu.
    Bizim okulumuzda anasinifi 1-2 bir bolumde,baska bir binada
    1. ve 2. siniflar baska bir bolumde ve oyun alanlari da farkli.
    Daha ust siniflar da da ayni ayrim devam ediyor.
    Seneye Emre 3 oldugunda baska binaya baska bahceye gecicek.
    Ortamlari bile farkli,oyuncaklari farkli.
    Ayni bolumu paylasmalarina ragmen 1. sinif ve 2. siniflar bile ayni anda oyun alanina cikarilmiyor,ayni sey anasiniflari icin de gecerli.

    Buyuk siniflari bir tek sene sonunda buyuk abla ve abileri ogretmen esliginde siniflarina gelip,bir daha ki sene hakkinda bilgi verirken goruyorlar.
    Bir kez de bizimkiler seneye gidecekleri siniflari geziyor o kadar.
    Bu anlamda cok guveniyorum okulumuza.

  7. Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Başından beri karşıyım ve ayrı olması gerektiğini düşünüyorum. Ergenle çocuk bir arada... Ergenlik yaşı da gittikçe aşağıya doğru seyrediyor. Belki 1,2,3,4 ve 5,6,7,8 diye ayrılsa daha iyi olur.

  8. #8

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    Tuğcan ilköğretim ilk kademede okurken şimdi kardeşinin anasınıfına gittiği okulda okurdu ve 1,2,3,4. sınıflar öğlenci;5,6,7,8 . sınıflar sabahçı idi,hala o şekilde devam ediyor.
    İkinci kademeyi okuduğu özel okulda ise giriş kapıları,bahçeleri,kantinleri,tuvaletleri ve koridorları farklı idi.Okul saatlerinde karşılaşmazlardı bile.
    Ben de ergen ve çocukların bir şekilde ayrılmasını uygun buluyorum.Bunu ilk öğretim 8 yıl,birlikte ve zorunlu ikende isteyen ve aklı başında eğitimci yöneticiler yapabiliyor.Bence buna dikkat edilmeli.
    Eğer tekrar ayrılırsa bizim zamanımızdaki gibi anadolu liseleri 5 ten sonra sınavla alır ve aileden erken ayrılma gelir.Bunu uygun bulmuyorum.6,7 ve 8 de sınav ve lisede ayrılma daha uygun bence.

  9. #9

    Re: Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz? ( İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    kesinlikle bende ayrı olmalı diye düşünüyorum.Füsun'un dediği gibi güvenlikleri içinde önemli.Büyük sınıflar nasıl koşturuyorlar tenefüslerde yada çıkışta görseniz küçükler kenarda bekliyor.Duru geçen yıl kantinden birşey alamıyormuş hiç.."ben sırada bekliyorum ama abiler gelip önüme geçiyor ben beklerkende zil çalıyor"diyordu.

  10. Re: İlkokul ve ortaokul birbirinden ayrılmalıdır)

    camomile yazdı:
    Kesinlikle ayri olmali,en onemlisi miniklerin guvenlikleri icin sart bu.
    Bizim okulumuzda anasinifi 1-2 bir bolumde,baska bir binada
    1. ve 2. siniflar baska bir bolumde ve oyun alanlari da farkli.
    Daha ust siniflar da da ayni ayrim devam ediyor.
    Seneye Emre 3 oldugunda baska binaya baska bahceye gecicek.
    Ortamlari bile farkli,oyuncaklari farkli.
    Ayni bolumu paylasmalarina ragmen 1. sinif ve 2. siniflar bile ayni anda oyun alanina cikarilmiyor,ayni sey anasiniflari icin de gecerli.

    Buyuk siniflari bir tek sene sonunda buyuk abla ve abileri ogretmen esliginde siniflarina gelip,bir daha ki sene hakkinda bilgi verirken goruyorlar.
    Bir kez de bizimkiler seneye gidecekleri siniflari geziyor o kadar.
    Bu anlamda cok guveniyorum okulumuza.
    fusuncugum sizin sistem de buradaki sistemi animsatiyor. burada da ilk okul 3er yillik biolumlere ayrilmis.. binalari da farkli.

    ben 8. siniftan itibaren isvecte okudum orada da 9 yillik temel egitim 3yillik bolumlere ayrilmisti ve binalari da farkliydi. hatta 1-3lerin binalari daha ufak ve mahallede uc -dort ayri noktada cocuklarin evlerine cok yakindi. 4-6lar iki binadaydi bir tanesi benim erkek kardesimin gittigi bizim binaya yakindi.. ve benim ve kizkardesimin basladigimiz 7-9lari barindiran bina mahallenin tam merkezinde bir tek binaydi. kapali spor salonu ornegin profesyonel basketbol sahasi iceriyordu. acik futbol sahasi gercek saha olculerinde vs. bazen minik okullarda oraya turnuvaya gelirlerdi.

    isvicre'de tam olarak bilmesem de yine isvec'i andiran bir sistem sanirim. okul alanlari burada da oldukca genis. bahcesi, spor binasi, oyun alanlari cocuklar icin yeterli.. turkiye'de okullarin alt yapisi cok zayif yani ayni imkanlari saglamalari ne kadar kolay olur bilmem..

    Turkiye'de tabiki 8 senelik temel egitim zorunlu olmali. ama hic olmazsa ilk dort yil ve ikinci dort yillik kisim, iki ayri binada olsa cok iyi olur tabi.

    arada bir belki ortak projeler yada ziyaretler olabilir. zamani gelir buyukler kucuklere yardimci ya da yol gosterici de olabilirler. ama surekli beraber oldundugunda buyuklerin kucukleri ezdikleri kesin.


Benzer Konular

  1. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
    Konuyu Açan: aşiyan, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 14
    Son Mesaj: 21 Ağustos 2011, 23:16
  2. Kocanizin bir konuda, ciddi bir konuda kendi fikirleri olsa...
    Konuyu Açan: Jemima, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 55
    Son Mesaj: 07 Şubat 2009, 15:38
  3. Cevap: 14
    Son Mesaj: 13 Ağustos 2007, 10:38
  4. Cevap: 7
    Son Mesaj: 21 Temmuz 2007, 09:37
  5. Siz ne Düşünüyorsunuz Bu konuda......
    Konuyu Açan: canom, Forum: Genel Forum.
    Cevap: 12
    Son Mesaj: 04 Şubat 2005, 13:13

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Dosya Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
 
 

Bu site Lidya.Net tarafından hazırlanmış ve yayınlanmaktadır © 1998-2012. Bu sitede yayınlanan yazılar, kaynak ve yazarı belirtilmek kaydıyla kullanılabilir.
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren AnneCocuk.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan ve yazdıkları yazılardan kendileri sorumludur.
AnneCocuk.com ile ilgili yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 2 (iki) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve size geri dönüş yapılacaktır.